2008. augusztus 8., péntek

patisszonnapra

Egyik kedvenc nyári ételem. Egyszerű és az utolsó nokedliig elfogyott. Persze csakis úgy szeretem, ahogy Anyu csinálja.

Patisszonpörkölt nokedlivel


2 patisszon (nem túl nagyok)
1 fej vöröshagyma
1 kisebb paradicsom
1 zöldpaprika
1-2 ek. zsír vagy napraforgóolaj
pirospaprika
frissen őrölt feketebors
jókora csokor petrezselyemzöld


A patisszont meghámozom, kockákra vágom. A zsiradékon megfuttatom a hagymát, hozzáteszem a kisebb darabokra vágott paradicsomot, a zöldpaprikát, megszórom 1-2 ek. pirospaprikával, lehúzom a tűzről, majd jól elkevergetem. Ezután hozzáadom a patisszont, kicsit összepárolom (pár perc), majd felöntöm kevés vízzel, ami ugye a szaftot adja majd, megsózom. Jókora adag borsot őrlök bele.

A külön kifőzött nokedlit beleforgatom, jól átmelegítem, hozzáadom az apróra vágott petrezselyemzöldet is. Kovászos uborkával, tejfölös uborkasalátával, vagy valamilyen zöldsalátával tálalom. Mint például a következő.

Zöldsaláta ánizskaporral


1 pohár kefirbe/joghurtba 1-2 ek. mézet keverek, meg jó pár szál, apróra vágott metélőhagymát, 2-3 szálnyi zsenge ánizskaprot (ami ugye az édeskömény levelének szofisztikáltabb neve, köszi Beatbull). A salátát falatnyi darabokra vágom, a paradicsomokat cikkekre, majd leöntöm a kefires öntettel.

4 megjegyzés:

Unknown írta...

Az "édesköménylevél" másik neve egyébként ánizskapor ;) Örülök, hogy elővetted, ritkán látni magyar receptekben, pedig még vadon is nő néhol.

starfi írta...

és máris milyen elegánsabb így! ki is javítom, köszi.:) nálunk a kertben rengeteg van, és a virágát nagyon sokféle darázs-, fürkész-, és zengőlégyfaj szereti, élvezet nézni a sok színes szárnyast rajtuk:)

Unknown írta...

Még több édesköménygumós és ánizskapros receptet!!! :)

Ismerős - nálam is ellepték a zöngő-bongó állatkák tavaly ;) Idén nem termesztem már, mert egyrészt túl nagyra megnőtt az erkélyen (kb. 1m magas lett), másrészt meg elegendő szokott lenni az édesköménygumón található zöld (piacon sok szokott még lógni rajta) - mondjuk 1-2 stand egyébként is elég nyitott, ha pl. csak egy cső angolzeller kell, akkor letörik nekem, ha 2-3 szál zöldfűszer, kiszedik nekem a csomóból stb. ;)

miniMálna írta...

csalóka egy cím ez: én azt olvastam, h PARTISZEZONRA :D yeah