2008. augusztus 8., péntek

chaiból, nem télire

Nagyon klassz nyári ital, fűszeres, de mégis frissítő. Nekem eddig mindig őszi-téli hangulata volt a chai teáknak, ezzel viszont abszolúte nyári hangulatot lehet teremteni. Persze napsütés sem árt hozzá:)

Chai Punch


900 ml chai tea (fűszeres, indiai tea)
100 gr cukor
1 narancs
1 lime
1-2 rúd fahéj
200-300 ml szénsavmentes ásványvíz (opcionális)
1-2 ág citromfű
1 kis marék bazsalikomlevél

A teát elkészítem (én 3-4 filterből szoktam, de nem szabad túl sokáig állni hagyni, csak amennyit ír, mert könnyen megkeseredik), belekeverem a cukrot, kissé kihűtöm. A narancsot és a lime-ot felkarikázom, a fahéjrudakkal együtt a teába dobálom. Hozzáadom a zöldségeket is, majd 2-3 órán keresztül hűtőben állni hagyom. Tovább nem érdemes, mert a narancshéjtól és a fahéjtól is keserű lehet az ital. Ezután kiszűröm a szilárd részeket belőle, a narancs-és a limekarikák levét belepréselem. Ha kissé hígítani szeretném, hozzáöntöm az ásványvizet is. Jégre hűtve tálalom.

Az egyik TvPaprika Magazinból.

7 megjegyzés:

miniMálna írta...

csak hogy hallani felőled, élsz még? :)))
felvetődött egy pécsi GBT ötlete, benne lennél?

starfi írta...

élek-élek, csak nyaralok:) naná, hogy benne lennék:) Taen mesélte, hogy majd ősszel szeretnéd, az jó is lenne. úgy értem szeptember elején, majd amikor még nincsenek zh-k.

Névtelen írta...

Úgy látszik itt a Chai szezonja, én tegnap fagyit posztoltam belőle :-)De ezt is biztos ki fogom próbálni!!
N.

Gabriella írta...

Ez nagyon klasszul hangzik, ki fogom próbálni.

A napsütést meg majd tényleg hozzáképzelem, mert nagyon esös nyarunk van. :-(((
üdv, Gabriella

miniMálna írta...

húha sztem inkább szept vége lesz belőle, de majd közvéleményt kutatok. én csüt.ön indulok nyaralni aug. 28-ig, utána VKzom, még nem tudom, mikor, és aztán keresünk egy szombatot, pénteket, amikor mindenkinek jó lesz :)

Névtelen írta...

Szia Foki :)

Imhol egy kreatív blogger díj tőlem is:)

fogyaszd egészséggel:)

http://orientexpress.freeblog.hu/archives/2008/07/26/

Z

starfi írta...

gabriella, sajtkukac, probaljatok ki, klassz frissitø telleg.

minimalna, akkor majd kesøbb egyeztetunk, jo nyaralast.:)

zozo, kosz szepen:) viszont nem jo linket linkeltel:)

es mindenkinek bocsesz az ekezetnelkulisegert, Norvegiabol potyogom a kommentovat.