2008. június 24., kedd

sárgadinnye-turmix

Frissítő, nyári ital. Ezúttal tej nélkül, úgyhogy ez nekem nem annyira turmix. Úgyhogy kérem szépen a gasztroblogger társadalmat, hogy segítsen elnevezni, mert az ámerikai megfelelőtől frászt kapok (smoothie). Gyümölcspüréital? Szorbetital? Help, plz.

Fél, érett sárgadinnyét kockákra vágok, egy-két kisebb zöldalmát meghámozok, magháztalanítok, kisebb kockákra vágom. Ezeket beledobálom a turmixgépbe, hozzáöntök 300 ml száz százalékos narancslevet, pár percig turmixolom.

Ha késznek találom, 6-8 jégkockát is beledobok az italba, újra pár percig turmixolom. Mentalevéllel lehet fokozni az ízeket. Két nagy pohárral lesz belőle.

6 megjegyzés:

erős ildikó írta...

Mi napi rendszerességgel fogyasztunk - mindig szezongyümölcsből meg ami van - készülő italokat. Nem gyümölcscentrifugával, hanem turmixgépben készülnek, ezért én nyugodt szívvel hívom gyümölcsturmixnak ezeket, noha tej nincs bennük.
Gyümölcslének nem nevezném, mert annál sűrűbbek, már csak azért is, mert gyakran banán is kerül bele. Szóval szerintem maradhat a turmix.

miniMálna írta...

vizes gyümölcsturmix. ha már a sorbet vizes jégkrém, és ez a sorbetnél hígabb, akkor legyen vizes gyümölcsturmix.

én használom inkább a szmúszi kifejezést, ha már international smoothie week volt épp a múlt héten :) (komoly!)

starfi írta...

minimálna, áááááááááááá! :D

napmátka, végülis igazad van, marad az:)

csilla írta...

A smoothie legjobb magyar megfelelője szerintem a szmötyi.

starfi írta...

erre már én is gondoltam :))))))))))

zse írta...

Ez zseniális! Sárgadinnye forever!!!! :) Köszi!