2009. október 25., vasárnap

sütőtökkrémleves

felavattam az új jamie könyvemet. mint már írtam, totál odavagyok ettől az évszakok szerinti rendszerezéstől. az őszi és a téli ételek dobnak fel a legjobban (hiszen ősz van). nagyon tetszik ez a csípősen hűvös időjárás, teljesen feldobja az embert (persze nem a szakadó esőre gondolok). én személy szerint sokkal hatékonyabbnak érzem magam ilyenkor, legyen szó otthoni munkáról, főzésről, de nagyobb kedvem is van a hobbijaimnak hódolni, mintha 40 fok lenne. vagy mínusz 10. úgyhogy, egy forró, igazi őszi leves borongós napokra, szerintem nagyon finom lett.

sütőtökkrémleves sajtos pirítóssal


1500 g sütőtök
1 nagy zellergumó
1800 ml csirkehúsleves
1 nagy sárgarépa
egy kis marék friss zsályalevél
egy friss szár rozmaring letépkedett levelei
4 gerezd fokhagyma
1 nagy fej vöröshagyma
olívaolaj
frissen őrölt feketebors

baguette/ciabatta/császárzsemle, szeletekre vágva
1 gerezd fokhagyma (tetszőleges)
ementáli sajt (vagy amilyet szeretünk)

az olívaolajat (egy jó löttyintésnyit) felforrósítjuk, és beledobjuk a zsályaleveleket.
pár másodpercig sistergetjük őket, amíg el nem színeződnek kicsit. szűrőlapáttal gyorsan kivesszük mind, papírtörlőn félretesszük. az olajon megfuttatjuk az apróra vágott hagymát, majd beletesszük a nagyobb darabokra vágott zellert, sárgarépát, a kettévágott fokhagymagerezdeket, és kb 10 percig alacsony lángon pároljuk, közben néhányszor átkeverjük. eztuán hozzáadjuk az apróra vágott rozmaringot is és a meghámozott, kimagozott és kockára vágott sütőtököt. felöntjük a húslevessel, jól megborsozzuk és megsózzuk. forrás után kb 30 percig főzzük, utána turmixoljuk (botmixerrel vagy normál turmix-szal). a kenyérszeleteket megpirítjuk, mindegyikre ráreszelünk egy jó adag sajtot, megborsozzuk és a pirítósra grill alatt ráolvasztjuk a sajtot, végül megfejeljük a félretett zsályalevelekkel. a leves tetejére tesszük
a pirítósokat és azon melegében befaljuk.

jamie oliver: jamie természetesen

11 megjegyzés:

Ízlésszindróma írta...

hümmm, nagyon finom lehet!!

bodza írta...

Odavagyok a srácért és éppen ma láttam a spektrumon ezt a levest tőle. Eszembe is jutott, hogy tegnap ottfelejtettem tesóméknál a tököt... na mindegy. De egyszer én is megcsinálom, mert ahányszor megnézem J'me vidéki konyhájának felvételeit - fel vannak véve :) - annyiszor irigykedem a kertjére. És ha az nem is jutott nekem, attól még pl. tököm lehet :)))))
Nagyon csinos lett a levesed :)

Vesta írta...

Na jó, rendszeres olvasód leszek, hátha főzöl még ebből a könyvből, nagyon tuti ez a leves :)

starfi írta...

ízléssz, az is volt:)

bodza, köszönöm:) nekem is fel van véve pár rész, nagyon szeretem nézegetni, akár főzöcskézés közben is:)

vesta, megtisztelsz! a leveled megkaptam, köszönöm szépen még egyszer, itt is!

Chef Viki írta...

Hú, én ezt imádom!

Tegnap pl. vízszintesen esett az eső és orkánerejű szél fújt... Csak úgy eszembe jutott a csípősen hűvös időjárásról :-))

Tündér írta...

Ez a leves teljesen ott van!
Pont ma nézegettem ezt a könyvet (a munkahelyeddel majdnem szemben:)talán karácsonykor a magaménak mondhatom....,de addig is figyelemmel kísérem, hogy miket készítesz belőle.

starfi írta...

chv, én a napsütésesre gondolok:D esetleg kis köd belefér, na;)

tündér, köszönöm:) igyekszem:D

trinity írta...

A sütőtökleves az tökéletes, a könyvet én is megkérem a Jézuskától:))
De azt nem értem, hogy lehet szeretni a csípős hideget?? Én aludnék egész nap legszívesebben...De persze erről nem te tehetsz:)))

szendvics írta...

nem szoktam bele zsályát tenni, helyette több borsot, de kipróbálom így is!

X-mami írta...

Örülök, hogy használod amit kaptál. Jó viszontlátni ilyen gyönyörűséges képeken. Legalább egyszer végre nem béna ajácsit találtam ki Neked.A fotókhoz külön gratulálok. A főzési tudományodat meg ne is említsük... Újra dobtam egy hátast! Szétvet a büszkeség :O)

starfi írta...

trin, köszönöm:)

szendvics, én rengeteg borsot tettem bele:D

keresztmami, köszönöm:D a levél pedig ment, fb-on!