2010. augusztus 19., csütörtök

fügés-kolbászos-paradicsomos tészta

még télen ettem budapesten, a vapiano-ban egy ígéretes tésztaételt. a paradicsomos tésztában kolbász volt, rengeteg bazsalikom, fokhagyma és füge. igen, füge. szenzációs volt, gondoltam is, hogy muszáj lesz reprodukálni. aztán el-elfelejtettem, de most, hogy már lehet kapni friss fügét, megint előbotorkált a gondolat. pont jókor jött a chorizo kolbász a lidliben, mert spanyol napok voltak (tudom, a vapiano olasz kolbászt használt), és természetesen érett paradicsomot vettem hozzá a piacon, valamint tésztát is gyúrtam hozzá. a nyár végében egyébként pont a füge és az érett paradicsom a legjobb szerintem.

paradicsomos tészta chorizoval és fügével

1 adag friss házi tészta (4 személyre elég, kb 250-300 g száraz tésztának felel meg)
8-10 szem közepes paradicsom
2 marék érett, de keményebb húsú füge
1 tk spanyol füstölt paprika
100 g szeletelt chorizo kolbász
2-3 gerezd fokhagyma
sok bazsalikomlevél
olívaolaj
frissen őrölt feketebors
csipet cukor
2 csepp balzsamecet


a paradicsomot apróra vágjuk és kevés olívaolajban kis lángon, lassan megfőzzük. közben ízesítjük nagyon apróra vágott fokhagymával, sóval, borssal, csipet cukorral, majd a végén bazsalikommal és belekeverjük a füstölt paprikát is (remek szabadtüzes íze lesz tőle).

a tésztát feltesszük főni, bő sós vízben. a chorizo mindkét oldalát zsiradék nélkül, egy serpenyőben kicsit megpirítjuk, majd félretesszük. a fügéket alaposan megmossuk, szárát levágjuk, négybe vágjuk, majd a kolbász zsírján magas lángon kicsit megsütjük. ezt is félrerakjuk, a kolbászt feldaraboljuk.

ha kész a tészta, rálocsolunk kevés olívaolajat, összekeverjük a paradicsomos szósszal, majd tálaláskor rádobjuk a fügét és a kolbászt. egy jó adag feketeborsot még lazán elbír. meg még bazsalikomot.

éljen a fügeszezon!

6 megjegyzés:

Reni írta...

már nagyon kíváncsi voltam a receptre! zseniális lehet!

Unknown írta...

Így lesz az olaszból spanyol étel - vagy csak egyszerűen mediterrán ;) Akár fügés lecsónak is hívhatnánk ;) Szép!

Notburga írta...

Igen, éljen a fügeszezon! A recepted nagyon igéretesnek mutatkozik, mindenképpen az asztalunkra való ;-)

Kata írta...

Kénytelen leszek kipróbálni:)

Ízlésszindróma írta...

Hűű, ezt csak most szúrtam ki, naggyon guszta! gondolkodás nélkül kérném:))))

lorien írta...

Mindig is tudtam, hogy zseni vagy, EZ KELL NEKEM!!!!