2009. február 3., kedd

lazac, egyszerűen

végre fel tudom ezt a kaját is rakni a blogra, meg a sablonon is befejeztem a szerkesztgetéseket, most, hogy vége a vizsgaidőszaknak:) jó pár éve annak, hogy anyuci meg öcskös kinn éltek svédországban. valahogy ugyanígy január végén-február elején jártam kinn nálunk, s akkor írtam le a következő receptet, egy svéd újságból. elsőre kicsit túl soknak tűnhet a fetasajt (mármint a lazachoz), de igazából klassz "feltét" válik belőle, nem nyomja el a lazacízt. a paprika meg a chili meg igazán dob rajta. ez kábé a negyedik, vagy ötödik alkalom, hogy ezt készítettem azóta, mert ugye lazac nem mindig terem a hűtőben, de amikor terem, annál nagyobb az öröm.

chilis-fetasajtos lazac

2-4 személyre

2-4 leszálkázott, lebőrözött lazacfilé (egyenként kb 150-200 g)
100 g jó minőségű feta sajt
1 kis pohár tejföl
1 habanero chilipaprika
kevés őrölt pirospaprika
1-2 kápia paprika


a chilit értelenítjük, magtalanítjuk, majd nagyon apróra vágjuk (hogy aztán mindenhol csípjen.), a paprikát magháztalanítjuk és kis kockákra váguk, a fetát pedig nagyobb kockákra vágjuk (az élet egyszerű.). a lazacot megsózzuk, olívaolajjal megkent alufóliára pakoljuk. a kockára vágott dolgokat jól összekeverjük a tejföllel, megszórjuk kevés pirospaprikával és lazacszeletekre halmozzuk. 200 fokos sütőben 20-25 perc alatt készre sütjük. nekem a kencefice kicsit megbarnult, de a hal fincs szaftos maradt. én főtt krumplival ettem.

9 megjegyzés:

ManóAnyó írta...

Nagyon szeretjük a lazacot, és általában a halat. De többszöri elhatározás ellenére sem sikerült bevezetni, hogy minden héten legalább egyszer hal. De az biztos, hogy ez lesz a következő halas ételünk. Nagyon jól néz ki!

duende írta...

Szuper! :)

Imádom a lazacot (Kókuszmacskával egyetértésben), a kedvenc halam. Így elkészítve biztosan jó, mert önmagában kicsit száraz. Tutti!

starfi írta...

köszönöm:) ilyen elhatározást már én is tettem, hát, a betartása sokkal kevésbé sikerül persze, mint az ígérgetés:) azt szeretem benne, hogy egyszerű és csípős.

starfi írta...

duende, az eredeti recept asszem nem is írta, hogy olajozzuk kicsit meg a alufóliát, de gondoltam így klasszabb lesz.

egyszerre írtuk az előző kommenteket:D

de ki az a kókuszmacska?

duende írta...

Jé, tényleg egyszerre írtunk! :)

Igen, a lazacnak nem árt a zsiradék.

Hát a macsekunk, őurasága:
http://szellemafazekban.blogspot.com/2008/10/kk-macska.html

starfi írta...

először nem értettem az összefüggést, de aztán leesett!:)) szép macsek. olyan dögönyöznivaló:D

duende írta...

:) Olyan. Ölbemacska. :)

trinity írta...

A kedvenc halam a másik kedvencemmel, a fetával......Csakis jó lehet!

starfi írta...

trinity, próbáld ki, szerintem nagyon megéri.