2010. június 26., szombat

zöldborsós-majonézes újkrumplisaláta

ezt a salátát még akkor készítettem, amikor még egyrészt jó idő volt, másrészt huszonöt deka pucolt borsót 400 forintért vettem egy nénitől (valamikor május közepén). a fotót megcsináltam, sőt, a fotosoppos utómunkákat is elkészítettem, de a recept feledésbe merült. a fotót tegnap megtaláltam, úgyhogy megosztom veletek, mert szerintem nagyon finom. a lényege a kisméretű krumpli, a zsenge zöldborsó és a frissen készült, házi majonéz.

újkrumplisaláta házi majonézzel és zöldborsóval

600 g újkrumpli, féltojásnyi méretűek
250 g zsenge zöldborsó (pucolt súly)
1 csokor petrezselyem
frissen őrölt feketebors

a majonézhez két tojás sárgája, kb 350-400 ml napraforgóolaj, só, bors, kevés mustár és kevés citromlé

a krumplit jó sós vízben megsikáljuk. ez a legnehezebb és legidegölőbb része az egésznek, érdemes többen nekállni, főleg, ha a kis méretű krumplit kedveljük, mint én. utána feltesszük kevés sós vízben, és próbáljuk nem szétfőzni (a kés hegye azért könnyen kijöjjön belőle). a borsót is felrakjuk főni, de nem sózzuk. a majonézhez a tojássárgáját elkeverjük, először cseppenként, majd vékony sugárban adagoljuk hozzá az olajat. ha felvette a fentebb írt olaj mennyiségét, sózzuk, borsozzuk, hozzáadjuk a mustárt és a kevés citromlevet (utóbbiak savassága ne domináljon). a krumplit és a borsót leszűrjük, a majonézt hozzákeverjük a finomra vágott petrezselyemmel együtt.

sült húsokhoz, grillezett tarjához, nyúlhoz remek köret, de én magában is szeretem.

3 megjegyzés:

Vesta írta...

Épp ilyen villám van, találtam az utcán, de tényleg :))
Azért a saláta is tetszik!

Hugi írta...

Nyammm... Ez igen, még több ilyet :)
Hugi
A fotó nagyon szép.
Photo shop-al mit csinálsz, amikor lefotóztál egy ételt? Elég kezdő vagyok ezen a téren, de már egy pár online feladatot lépésről lépésre végig csináltam...

Niki írta...

Mesés...;oDDDD
Ezt ki kell hogy próbáljam...Imádom a krumpli salátát:)))))