2010. április 22., csütörtök

tavasz, quiche

már korábban írtam a medvehagymához fűződő viszonyomról. akik lemaradtak: szeretem én, nyersen akármibe. minden mennyiségben szendvicsekbe és salátába, de főzve-sütve nem a kedvenc. kivéve, ha quiche-be sütöm (ez egy újabb releváció volt). az egyik megjegyzésben kaptam medvehagyma-spenót-ricotta-quiche ötletet, én kicsit variáltam. nekem a ricotta kicsit olyan, mintha folyami homokkal kevertük volna a tisztességes házi túrót, úgyhogy ezt inkább kihagytam. pontosabban, helyettesítettem juhtúróval. úgyhogy, kedves megjegyzést tevők (egyszerűbb lett volna olvasókat írnom, mindegy), köszönöm az ötleteket. aki magára ismer a medvehagymás-spenótos quiche ötletelőjeként, veregesse meg szépen a saját vállát.

medvehagymás-spenótos-juhtúrós quiche

a tésztához (28 centis lepényformához):

250 g finomliszt
125 g hideg, felkockázott vaj
1 tojás

1-2 ek víz, ha nem akar összeállni

a töltelékhez:

3 tojás
200 ml tejszín
250 g spenót
60 g medvehagyma (kisebb csokor)
pár ágacska kakukkfű
100 g ementáli
100 g juhtúró
kevés olívaolaj
frissen őrölt feketebors


a tészta hozzávalóit gyorsan összegyúrjuk. ha nem akar egyben maradni, egy-két evőkanál vizet is hozzágyúrunk, mindezt minél gyorsabban. folpackba csomagolva fél-1 órát, vagy akár egy éjszakát is hagyjuk a hűtőben pihenni.

a spenótot leszárazzuk, alaposan megmossuk és kevés olívaolajon megfuttatjuk. ha kihűlt, a vizet kinyomkodjuk belőle és darabokra vágjuk. a medvehagymát szintén csíkokra kell felvágni (előzetes dinsztelés szerintem nem szükséges).

a tojásokat összekeverjük a tejszínnel, reszelt ementálival, juhtúróval, borsozzuk, sózzuk, beleforgatjuk a zöldeket.

a sütőt 180 fokra előmelegítjük. a tésztát kinyújtjuk, és egy kivajazott lepényformába tesszük úgy, hogy fala is legyen. a tölteléket beleöntjük, eloszlatjuk szépen, egyenletesen. kakukkfűvel bőségesen megszórjuk. kb háromnegyed óráig sütjük, az elején alufóliával érdemes letakarni.

melegen, de nem forrón tálaljuk. notórius húsevőknek 200 g bacon-t javasolok még hozzá. a medvehagymásságot pedig a spenót/medvehagyma arányával lehet változtatni.

egyszer már készítettem quiche-t: itt egy cukkinis-szalonnás verzió.

4 megjegyzés:

Maimoni írta...

Gyönyörű... (nagy sóhaj)

Neguilla írta...

Húú...ezt most megsütöm a hétvégére.:-)

Zs. írta...

Vállveregetésen túl óóóójajj- szegény ricotta nevében.. szerintem Te nem a megfelelő ricottával találkoztál eddig:( más megfelelő indokot nem találok és nem szeretnék folyton tippeket adni, de legközelebb, ha kipróbálnád valamihez (például Pákosztos macska ricottás palacsintáihoz vasárnap reggelire) Óvári ricottát vegyél, ami tényleg finom.(T-hipermarketben kapható) És süssél még sok quiche-t:)

starfi írta...

zs., de én nem szeretem a ricottát:D egy próbát lehet azért még teszek vele, hiszen a legutóbbi próba is jól sikerült:))) (mármint a medvehagymásra gondolok:D)