2010. február 7., vasárnap

kiwikompót, fűszerekkel

norvégiában leírtam pár receptet, a csokoládéterápiáson kívül is. többek között egy befőtt-receptet különlegessége, hogy kiwiből készül, illetve, hogy borókát és firss gyömbért használ az ízesítéshez. tud valaki egyébként receptet kiwire? nem nagyon szokásunk kiwivel sütni és főzni, igaz? én még egy turmixreceptet, illetve egy salátaszerű köretet írtam le (csirkehúshoz), majd idővel talán azokat is elkészítem. de tényleg kíváncsi lennék, ti mit csináltok kiwiből? dzsemet, vagy sorbetet? netán csak nyersen eszitek, vagy nem is szeretitek?

gyömbéres-borókabogyós kiwikompót

600 g nem érett kiwi
250 g cukor
300 ml víz
4-5 szelet friss gyömbér
10-12 borókabogyó
1 citrom leve és héja

a cukrot vízben feloldjuk, hozzáadjuk a szeletekre vágott gyömbért, a borókabogyókat és a citrom héját (késsel a legegyszerűbb, körben lehámozni), majd felfőzzük és lassú tűzön 5-10 percig rotyogtatjuk, hogy a fűszerek aromája átjárja a szirupot. közben a kemény húsú kiwit meghámozzuk, szeletekre vágjuk, hozzáadjuk a sziruphoz és pár percig pároljuk (ha túl sokáig tesszük ezt, elveszíti a színét). a kiwiszeleteket sterilizált befőttesüvegbe áttesszük, majd felöntjük a fűszeres lével. jól lezárjuk, ha kihűlt, hűtőben tartjuk. nekem egy kisebb befőttesüveg lett tele, ahogy a fotón látható.

14 megjegyzés:

Zsóka írta...

tyűű, ez nagyon izgalmas!

Vörösbor írta...

Tettem dzsembe (jó,kellemesen savanyítja) gyümölcskenyérbe
(nem ízlett, van valami fucsa mellékíze), vékonyra szeletelve salátába (zeller, alma, narancs) vagy ahelyett, zsírosabb sültek mellé.

duende írta...

De jó ötlet! :)
Nem hiszed el, de éppen tegnap agyaltam a kiwilekváron, mert rengeteg van itthon. Natúr hús mellé szánom, a héten valamikor. Egyébként én nyersen, jó éretten imádom.
A múltkor én a licsit főztem bele kompótba, alma mellé. Jó volt az is. Nagyon kompótos vagyok. :)

Puszedli írta...

Én fehér szőlővel együtt lekvárba tettem.

Delish írta...

En csak nyersen kanalazgatom. meg gyumolcssaliba megy meg. Jo otlet nagyon a fenti reci!

starfi írta...

duende, én is megpróbálom azt a marinált csirkehúst egy kiwisalátával, talán nem lesz rossz! :)

köszönöm mindenkinek a hozzászólásokat!

Mamma írta...

Ízlések és pofonok, aki szereti, annak minden formában jöhet:)
Múltkor sós salátába tettem uborkával és paprikával, csak ajánlani tudom.
Egressel lekvárba szinte már klasszikusszámba megy. Vagy müzlibe. De a legjobb a héjából kikanalazni.

Unknown írta...

Jól hangzik gyömbéresen a kivi!
A Mamma által említett kivi-piszke (egres) páros nagyon finom. Én mentával is szívesen elkavarom a kivit, ill. mentával és zöld paradicsommal együtt sóska ízt eredményez a kivi.

Névtelen írta...

Kérdés:
Mennyit vizet használtál?
Köszi
Adri

starfi írta...

jajj, kihagytam a leírásból! adri, 300 ml-t, mindjárt be is írom a hozzávalókhoz. lényeg, hogy amikor a cukor felolvad, kicsit sűrűbb szirupot kapj.

starfi írta...

a 6-7 szelet gyömbér is sok! a 4-5 bőven elég, ugyanis tegnap este megkóstoltam és nagyon gyömbéres lett, bőven elég bele amennyit másodjára írtam! még jó, hogy szeretem a gyömbér ízét... :D a borókáét viszont lehetne fokozni 1-2 bogyóval!

Moha írta...

Gyönyörű lett! Mi csak úgy nyersen, meg tortákhoz, meg gyümölcssalátákhoz szoktuk enni.

Enikő írta...

Ez nagyon szép lett :) Gratula!

Niki írta...

Ez maga a gyönyörűség:-D