2010. január 3., vasárnap

lazacpástétom

valamikor tavaly vagy tavalyelőtt nyáron ment a spektrumon a „two fat ladies” sorozat, melyben két angol néni főzött jobbnál jobb ételeket. az is lehet, hogy télen volt, mert emlékszem, minden részét láttam és ez ugye csak a vizsgaidőszakban kivitelezhető. régen eretnekségnek tartottam, ha lazachúst valamilyen módon ledaráltak, összetörtek. az amolyan szent étel ellen való vétségnek tűnt, és minden formában tiltakoztam a lazachabok/lazackrémek ellen. a két hölgy azonban olyat főzött az egyik részben, hogy azonnal feljegyeztem a hozzávalókat. aztán persze rendre elkevertem a papírt, de a fő alkotórészekre emlékeztem, most saccperkábé lőttem be az adagokat, lehet, hogy nem is így készült. de így is nagyon finom lett. karácsony másnapján firss baguette-re kentük.

lazacpástétom

500 g lazacfilé
1 doboz philadelphia krémsajt
100 g kéksajt
1 kisebb fej vöröshagyma
1 pohár piros tejföl
kb 10-12 apró savanyú uborka
1 csokor kapor
frissen őrölt feketebors


a lazacot bőrével lefelé fordítva kevés sós vízben, fedő alatt lassan megpároljuk. a tejfölt a krémsajttal és a kéksajttal összekeverjük. a hagymát apróra, az uborkát vékony karikára vágjuk, a kaprot finomra metéljük. a lazachúst kisebb darabokra szedjük, majd a krémsajtos-tejfölös cuccba keverjük, a hagymával, a kaporral és az uborkával együtt. sózzuk, borsozzuk, majd jól összedolgozzuk. felhasználásig fóliával befedjük és hűtőben tároljuk. friss kenyérre kenve remek vacsora.

9 megjegyzés:

Horasz írta...

szeretnék egy adagot vacsorára...:)

Notburga írta...

Igen, lehet, hogy szentségtörés a lazacot pépesíteni, de tényleg nagyon finom dolgok jönnek ki belöle, ha valamilyen más állagúvá varázsoljuk. Tanusítom. Mousse formájában ismerem, hát az valami... Ez a kenö is felkerült a palettánkra, köszi.

Ági, aki főz írta...

Tudom, hogy már nincs belőle, de ebből kérnék kóstolót, az biztos.

trinity írta...

Én is megkóstolnám.....

starfi írta...

horasz, hová parancsolod? :D

notburga, most már én sem kategorizálok, az tuti :)

ági, trinity, :)

Moha írta...

Ez jöhetne, csak a család ne utálna minden ilyet:( Mindegy sógorom szereti, majd kettőnknek készítek.

Márk írta...

Melyik lazacfilét ajánlod? Illetve ár-érték arányban melyik a forgalomban lévők között a legjobb???

Wise Lady írta...

Ez nagyon tetszik nekem is. A két ladyt pedig egyszer-kétszer én is láttam.

starfi írta...

moha, ez a beszéd.

márk, én csak a metro-ban szoktam venni és a bőrrel együtt kaphatót kedvelem. a bőr nélküli általában drágább, és nem egyáltalán nem nehéz leszedni a húsról.

wise lady, örülök :) én leginkább az angol akcentusukat kedveltem :)