2008. október 27., hétfő

kolbászos-almás

Gyors vacsora sietős hétköznapokra. Az eredeti receptet igencsak átdolgoztam, és két személyessé alakítottam. A könyv, amiből az ötletet merítettem, nemigazán a kedvencem, talán majd írok is róla. Valamiért nem az én ízlésemnek valók a sok gyümölcsös-magos kaják, mármint azok, amiket olvasni lehet benne.

Forró debreceni gyöngyhagymával és almával

2-3 pár debreceni
kevés vaj
100 gr ecetes gyöngyhagyma
1 nagyobb alma (ebből a kettő is belefér)
2 gerezd fokhagyma
150 ml félszáraz fehérbor
50 ml víz
2-3 babérlevél
1 csokor petrezselyem

A kolbászokat pár centis darabokra vágjuk (én négy felé vágtam őket), a vajon pirosra sütjük őket, majd félretesszük. A megmaradt zsiradékra rádobáljuk a gyöngyhagymákat, a falatokra vágott és meghámozott almát, ráöntjük a folyadékokat, beletesszük a babérlevelet is és belenyomjuk a fokhagymát, felforraljuk, visszadobáljuk a debreceniket, majd fedőt teszünk rá és kis lángon pár perc alatt készre pároljuk. Akkor jó, ha az alma még nem teljesen kompót jellegű. Tálaláskor meghintjük vágott petrezselyemmel, friss kenyérrel/bagettel tálaljuk.

Az eredeti recept S. Juci Gyorsan, valami finomat! könyvében.

2 megjegyzés:

Bikkfa írta...

S. Juci akkor is a szerelmem marad, ha nem úgy főz már, mint Ningella. :) Ez viszont jónak tűnő recept! Köszi az 5let.

starfi írta...

szívesen:)