2008. augusztus 31., vasárnap

(utó)vkf! XVIII, másodszor

Ezt a receptet másodhegedűsnek képzeltem először, de nem lehet elhanyagolni, mert annyira klassz lett. És ha ez nem is jön le rögtön a receptről és a képről, legyen annyi elég, hogy nagyon hasonlít a cheesecake-hez. Már az íze. És akkor így már világos a miért. Persze az eredeti recept nem ezt a kekszalapot szánta a tortácskának, de ha már újítunk (az előző receptben), újítsunk itt is. És hála az égnek, hogy újítottam, így felidézhettem a Londonban kóstolt cheesecake-k fergeteges ízét. (Egyébként nemcsak hogy kóstoltam, minden nap elfogyasztottunk egy egész tortát, majdnem egy hétig.)

Almás és körtés túrótortácskák

az alaphoz:

1 csomag (250 gr) Hobbit keksz
50 gr vaj, megolvasztva
1 tk. só

a túróhoz:

250 gr túró
1 ek. frissen facsart citromlé
kevés kardamom (függőség, tudom)
egy kis kupica vodka
1 tojássárgája
kb. 100 gr méz
kis marék vágott nagyszemű mazsola

a gyümölcsös feltéthez:

3-4 kisszemű, savanykás alma
1-2 körte
1 csomag színtelen tortazselé
fahéj és kardamom
2 ek. citromlé
4 ek. méz
200 ml almalé

A kekszet ledarálom, és összekeverem a sóval, majd az olvasztott vajjal. A túró hozzávalóit összekeverem. A gyümölcsöket szeletekre vágom, kis citromlével lecsöpögtetem, hogy ne barnuljanak meg. Egy muffinsütőt kibélelek muffinpapírral. Az aljába beleteszek 1-2 evőkanálnyi kekszmorzsát, majd elegyengetem, hogy mindenhol egy kb. egycentis réteg legyen belőle. Erre jön a túró, amit szintén megtömködök és ellaposítok úgy, hogy ne egészen érjen fel a muffinforma pereméig. Erre ráhelyezek pár szelet gyümölcsöt, amit ízlés szerint megszórok fahéjjal vagy kardamommal. A sütőt 175 fokra előmelegítem, majd 25 percig sütöm a tortácskákat, majd egy tányérra teszem őket (papírostul).

A tortazselét a csomagoláson olvasható módon elkészítem, de 200 ml almalével, a 2 ek. citromlével és 4 ek. mézzel. Ha már nem annyira forró, de még nem dermedt meg, a tortácskák tetejét elárasztom vele, majd kicsorgatom onnan a felesleget (ezért fontos, hogy ne érjen a papír pereméig a süti). Így szép csillogó felületű gyümölcstortácskákat kapok. Ha ez megvan, kibontom őket a papírból, és hűtőbe teszem (már amit nem zabálunk eszünk meg rögtön.)

Külön öröm, hogy a gyümölcsök a saját gyümölcsfáimon termettek:)

Koprodukció Les-zel.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jól néz ki! Próbáld meg a zselét ecsettel felkenni, akkor nem kell kicsurgatni a papírból! Bár lehet, tovább tart...

starfi írta...

Na ezaz, én is így szerettem volna csinálni, ahogy írtad, csakhogy nem volt semmiféle ecsetem... De így is klassz lett:)