2010. május 14., péntek

grillezett spárga zöldfűszeres tojásmártással

még télen kinéztem egy spárgás receptet az egyik könyvemből, és alig vártam, hogy szezonban kipróbálhassam. a recept főtt spárgát ír, de azóta annyira megtetszett flatcatnél a grillezett spárga, hogy nekem is muszáj volt kipróbálnom. és megérte! a sütés nemcsak intenzívebbé teszi a zöldség saját ízét, hanem még egyfajta füstösséget is ad neki. a tojás remek kiegészítője a spárgának, nemcsak azért, mert én imádom, hanem tényleg, és a recept írta ezt, értem?

grillezett spárga bazsalikomos-petrezselymes tojásmártással

2 személyre

500 g zöld spárga
3-4 tojás
1 ek dijoni mustár
frissen facsart citromlé
frissen őrölt feketebors
5-6 szép levél bazsalikom
pár ágacska petrezselyem
olívaolaj


a tojást keményre főzzük, megpucoljuk, majd villával összetörjük. hozzáadjuk a mustárt, a citromlevet, az aprított fűszernövényeket. kevés turbolya is mehet a bazsalikom helyére és szerintem friss tárkonnyal is jól működik. pár löttyintésnyi olívaolajat is hozzáadunk, borsozzuk-sózzuk, jól elkeverjük.

a spárgák alsó részeit letördeljük, a sípokat jól megmossuk. a spárgát grillserpenyőben magas hőfokon 6-7 perc alatt, néha megforgatva, zsiradék hozzáadása nélkül, kicsit megsózva megsütjük. úgy jó, ha néhol kicsit megfeketedik. a spárgát egy tányérra szedjük, meglocsoljuk kevés olívaolajjal, a tojásos keverékkel és némi rozskenyérrel tálaljuk.

a teljes értékű reformkonyha című könyv alapján, némileg átdolgozva.
flatcat, köszönöm az inspirációt:)

8 megjegyzés:

trinity írta...

Jujj, ez holnapra épp jó volna!! Én is szeretem a tojást is nagyon !! A grillezett spárgát pedig még nem kóstoltam, de nektek hiszek!

duende írta...

Szuper! Ha még kapok spárgát, kipróbálom!

Flat Cat írta...

Örülök hogy ízlett így a spárga! :)
Az a tojásos mártás nagyon jól hangzik hozzá, már úgyis régen tervezgetem a tojást+spárgát együtt valamilyen formában! :)

starfi írta...

trinity, duende, örülök, hogy tetszik!

flatcat, én is örülök!:)) nekem ez így nagyon bejött.

TündérDuli írta...

...csak most fedeztem fel ezt a blogot..szerelmes vagyok belé :)
Egyszerűen szuper!

zsuzsu írta...

Kedves TündérDuli!

Így vagyunk mi is - a többiek
131-en - ezzel a bloggal, már csak több időt kellene adni ifjú barátunknak,hogy gyakrabban olvassunk itt recepteket. De hát mi várunk, várunk,várunk...... türelmesen. Aztán örülünk és főzünk
S gyarapodunk, mi itt rajongók! Ismeretlenül is szeretettel: Zsuzsu

TündérDuli írta...

Köszönöm, ez nagyon kedves volt :)

starfi írta...

tündérduli, köszönöm, nagyon kedves vagy:))) és igen, egyetértek zsuzsuval, több időt kérek!:D ha a napok 48 órából állnának, talán lenne időm minden nap főzni:)