2008. június 5., csütörtök

teriyaki

Valamikor a múlt héten, vagy azelőtt főztem ezt, kis segítséggel. Hogy a családtagok ne unatkozzanak:) Igazából szeretem a kiskuktákat a konyhában, fel lehet vágatni velük a vöröshagymát, rombuszokra a kaliforniai paprikát, hámoztatni a répát és kapargattatni az újkrumplit. Így aztán egyáltalán nincs nehéz dolgom. De az én konyhámban én vagyok az úr, szóval azt meg nem szeretem, ha feleslegesen kavargatják, meg kóstolgatják állandóan a készülő ételeket. Na itt esély sem volt erre, mert mire fel lett vágva a paprika és a hagyma, addigra már ment is bele a hús mellé a wokba és pár perc múlva kész is lett.

Teriyaki csirke zöldségekkel

2 nagy csirkemell, kockákra vágva
3-4 ek. szójaszósz
egy ek. vodka (szaké vagy mirin hiányában)
kevés kristálycukor
1-2 zöld kaliforniai paprika, darabokra vágva
3-4 újhagyma, karikákra vágva
kevés só
olívaolaj

A szójaszószt összekeverem a cukorral, a vodkával, egy kevés sóval, amíg a cukor fel nem oldódik. Ezután beleforgatom a húst, lefedve pár órára a hűtőbe teszem.

Wokban kis olívaolajat hevítek (csak óvatosan), majd beleteszem a pácos húsdarabokat. Ha már megsültek, hozzádobálom a zöldségeket, magas tűzön kicsit megsütöm őket. Én szeretem úgy, ha nincsenek agyonpuhulva, de kinek hogy:)

A teriyakiról kicsit: lehet kapni külön teriyaki szószt is, ezesetben nem szükséges szójaszósszal csinálni az ételt, de mivel szerintem nincs nagy cukortartalma (a ’teri’ cukortól csillogót jelent), ezért bátran adjunk hozzá kicsit. A teriyaki-ról, mint főzési technikáról, pedig itt. Most nincs kedvem begépelgetni, de ha külön igény van rá, akkor meghajlok a nép akarata előtt:)

Nincsenek megjegyzések: