2008. január 17., csütörtök

megint répa (de szeressük)

Télen nagyon szeretem a forró, laktató és egyszerű leveseket. A következő sárgarépás leves is ilyen; csak fel kell dobni főni a répát, majd pürésíteni, majd tejszínnel dúsítani. Ennyi. "Köretként" pedig szépen passzol hozzá a mustáros-csirkés pirítós. Most először magos mustárt használtam, ami igencsak megszabadított a lappangó vírusaimtól, mert annyira csípős volt; íz-kontrasztként tökéletesen hozzáillett az édeskés krémleves (főleg, hogy nem győztem kapkodni a levegőt a mustár miatt). De a nátha (ha volt), tutira elhagyta Starfokkert.

Sárgarépa-krémleves mustáros-csirkés pirítóssal

a leveshez:

600 gr sárgarépa
1 l húsleves
1 vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1,5 dl tejszín
frissen őrölt feketebors
vaj


a szendvicshez:

személyenként két szelet, vékony kenyér
személyenként fél csirkemell félbevágva
magos mustár
sajt
vaj

A vajon üvegesre párolom a vöröshagymát. Ráöntöm a húslevest, magas lángon felforralom, majd beleteszem a fokhagymát és a felkarikázott sárgarépát és takarékra állítom. A sárgarépát puhára főzöm. Ezután beleöntöm a levest egy turmixgépbe (ha nem hőálló, meg kell várni, míg a leves kihűl) és pürésítem. Ezután visszaöntöm az edénybe, megborsozom, beleöntöm a tejszínt, és felforralom, majd leveszem tűzről.

A fél csirkemelleket kiklopfozom, majd a vajon aranysárgára sütöm. A kenyeret megpirítom, sajtszeleteket helyezek rá, majd bekenem mustárral mindkét szeletet. Ezután az egyik szeletre ráteszem a csirkehúst és befedem a másik szelettel.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia, megcsináltam, tök jó lett, pedig nem vagyok egy nagy konyhatündér :))) Thx! Amidala

starfi írta...

szia amidala, örülök, hogy ízlett:) jó dolog pozitív feedback-et kapni:)

nana írta...

te ügyeskedted azt az irigylésre méltó tejszín mintát? azt a gyönyört? :) grat!

starfi írta...

igen, jelentem, én voltam... köszi!:)