2010. február 12., péntek

sült céklából, reggelire

tegnap jól elszámítottam magam a salátakészítésnél, ugyanis a kelleténél jóval több céklát sütöttem meg. alufóliában, hámozatlanul azonban elálldogálnak a hűtőben, akár egy vinaigrette-es salátaként is elképzelhető. ma reggel ezt készítettem belőle. az eredeti ötlet szerint kéksajttal egészítettem volna ki, de nem kaptam a kisboltban, máshová pedig nem volt kedvem menni. úgyhogy maradt a brie sajt, bár nem kevertem bele, a tetején is remek lett.

sült céklás-krémsajtos szendvicsrevaló

2 szép sült cékla
1 doboz philadelphia krémsajt
1 ek olívaolaj
frissen őrölt feketebors

opcionális: zsázsacsíra, brie vagy camambert sajt, kaviár, újhagyma, stb.

a céklát megsütjük az itt leírtak szerint. ha kihűlt, meghámozzuk, majd a reszelő kisebbik lyukán lereszeljük. sózzuk, borsozzuk (véleményem szerint mindkettőt szereti a cékla, nem is kicsit). hozzákeverjük a philadelphiát és az olívaolajat.

vajas rozskenyéren a legjobb, aztán lehet rá tenni valamilyen fehérpenészes sajtot, kevés zsázsát (vagy sokat; csak jönne már a tavasz), esetleg pár pötty kaviárt. én pár újhagymát is elmajszoltam hozzá.

7 megjegyzés:

duende írta...

Eszméletlen jól néz ki! :)

A sült cékla valóban felséges. Olívaolajjal, zsályával, kakukkfűvel, rozmaringgal, borssal... mikor hogy. Én is nagyon szeretem.

Névtelen írta...

csatlakozom! eszméletlenül jól néz ki:-) én joghurttal, fokhagymával, olívaolajjal, sóval-borssal szoktam összekeverni.

starfi írta...

köszönöm szépen! :)

szepyke írta...

Csatlakozom Duendéhez, eszméletlen jól néz ki!:)

trinity írta...

Hogy nálad minden mennyire guszta! Elaléltam, csodás!!

Ottis írta...

Pazar a kép és a szendvics is!

Névtelen írta...

a sult cekla nagyon finom es a kremsajt is, de kiprobaltam es egyutt a ketto nekem nem jott be.