2009. augusztus 18., kedd

újabb nyári tészta

nemsokára vége a nyárnak. én még el tudnék viselni két hónap meleget és napsütést és szabadságot, de gondolom ezzel nem vagyok egyedül. (bár nagyon sokan már a hidegebb hónapokra vágynak, nem is értem őket.) valamiért a hideg levesek (főleg a különféle gazpacho-k) idén kimaradtak, inkább csak más blogokon nézegettem a jobbnál jobb recepteket. helyette elég sok tésztát főztem, sok zöldséggel, zöldfűszerrel. ezek amolyan igazi nyári ételek, és mivel nem sokat kell velük szórakozni, ideálisak nagy melegben is. mindegyikük hús nélkül készült, valahogy ebben az időszakban én ritkábban kívánom meg a húst.

padlizsános-paprikás-mozzarellás szarvacska

1 nagyobb padlizsán
1-2 kápia paprika
2-3 gerezd fokhagyma
1 közepes vöröshagyma
1-2 érett paradicsom
1 ek balzsamecet
100 ml tejszín
szarvacska tészta (helyette penne v rigatoni)
1-2 golyónyi mozzarella (100 v 200 g)
fél csokor petrezselyem
1 csokor bazsalikom
olívaolaj
frissen őrölt feketebors


úgy kezdjük az egész főzést, hogy minden zöldséget apróra vágunk (a padlizsánt először vékony szeletekre, majd csíkokra, végül kockákra). a bőséges olívaolajat megmelegítjük egy serpenyőben, beledobjuk a padlizsánkockákat és jól összekeverjük. úgyis felszívja az összes olajat. közepes lángon 8 percig sütjük, időnként megkeverjük. ezután hozzáadjuk a paprikát, a vöröshagymát, a paradicsomot, a fokhagymát és kb 10 percig alacsonyabb lángon, fedő alatt pároljuk. kevés levet is ereszt, meg az olajat is kiengedi magából a padlizsán. ha kell, kevés olajat mindig spriccelhetünk rá. meglocsoljuk balzsamecettel, sózzuk, borsozzuk, majd ráöntjük a tejszínt és tovább pároljuk, míg sűrű szósz nem lesz belőle. közben feltesszük a tésztát főzni, sós vízben, szarvacska esetében puhábbra főzzük, mint az al dente tésztákat. a szószhoz hozzáadjuk a petrezselymet is, lefedjük, a tüzet elzárjuk alatta. amikor a tészta kész és leszűrtük, hozzákeverjük a sugóhoz, beleaprítjuk a bazsalikomot is, esetleg utánaízesítjük. a mozzarellát apró darabokra tépkedjük, ez majd jól megolvad, amíg tálalunk. frissen a legjobb.

az eredeti verzió sokkal több paradicsomot, kevés tejszínt használ, és egyáltalán nem ír bele sem petrezselymet, sem paprikát.

eredeti recept: jamie vacsorái

4 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Ühüm, szívesen megenném.

trinity írta...

El is mentettem. Tetszik!!!

starfi írta...

köszönöm mindkettőtöknek:)

Raindrop írta...

Szia!

Láttam foglalkozol nyelvtannal, átjönnél "megszakérteni" egy kicsit a bejegyzésemet! :) Illetve alul a kommenteket, kiváncsi vagyok a véleményedre. Köszi!

http://rainsnowgirl.blogspot.com/2009/08/ha-mar-felteszek-ide-elemozsiakat-is.html