2009. március 15., vasárnap

lencsesaláta

még ősszel láttam egy gasztronómiai műsort, melynek a lényege az volt, hogy több szakács egy adott hozzávalóval főzött. ez akkor a lencse volt, és bár arra nem emlékszem, hogy miket főztek, de lencsét körülbelül azóta szeretnék enni. nohát ezen a héten vettem is lencsét, és újszerű módon salátát készítettem belőle (és nem főzeléket, vagy levest). a főtt lencsét egy vinaigrette-öntettel nyakonzúdítottam, belekevertem friss chilipaprikát, kakukkfüvet és medvehagymát, majd megfejeltem sült bacon-nel és párolt karfiollal. a medvehagyma egyébként egy plussz öröm az ételben: hét elején, amikor is kitalátam ezt a salátát, még nem tudtam, hogy kezd nőni a medvehagyma. úgyhogy muszáj volt valahogy belecsempészni. csempészés híján fokhagyma ízesítette volna a lencsét.

a bűvös szakácson pont nemrég jelent meg lencsés bejegyzés, érdemes elolvasni.

forró lencsesaláta karfiollal és szalonnával

250 g jó minőségű lencse
1 fej karfiol, fejekre szedve
személyenként 2-4 szelet bacon
2 babérlevél

1-2 vörös chilipaprika, kimagozva, kierezve, apróra vágva
20 friss medvehagymalevél (vagy ízlés szerint), leforrázva
1 kis marék friss kakukkfű, apróra vágva
1 ek balzsamecet
fél ek dijoni mustár
frissen őrölt feketebors
4-5 ek olívaolaj

lényeges, hogy minden hozzávalót előkészítsünk, hogy minél hamarabb az asztalon legyen a fogás, mert melegen a legjobb.

a lencsét egy edénybe rakjuk, felöntjük vízzel, beletesszük a két babérlevelet, felforraljuk, majd kábé 25 percig főzzük. a karfiolt kevés vízben sóval puhára, de nem szétfőttre pároljuk. ha kész a lencse, leszűrjük, a babérlevelet kivesszük belőle. közben elkészítjük a salátaöntetet: a balzsamecetet elkeverjük a sóval, a borssal és a mustárral. hozzáöntjük az olívaolajat, majd habverővel sűrű emulzióvá keverjük. ezt még a forró lencsére öntjük, jól átkeverjük, majd hozzáadjuk a csíkokra vágott medvehagymát, a kakukkfüvet, a chilipaprikát, esetleg még sózzuk kicsit. a bacon-öket pirosra sütjük. a lencsét tányérokra tesszük, rápakolunk pár fej karfiolt és pár szalonnát.

9 megjegyzés:

lúdanyó írta...

ez nagyon finom lehet :)
a medvehagyma honnan van? saját termés?

lúdanyó írta...

elolvastam az előző bejegyzést is :)
most már tudom

Neguilla írta...

Azt meséld el hogy mi újság a citromfüveddel?:-)

starfi írta...

lúdanyó, :))))

Neguilla, a citromfüvek egyik része anyunál telel a pincében, a másik részét meg már felhasználtam:)

duende írta...

Nagyon jól néz ki!
A babsalátát is imádom, a lencsesalátát is.
A dijoni mustár pedig... isteni salátaöntetben is. És remekül illhet a lencséhez, abszolút érzem együtt őket!

Limara írta...

Nagyon szép! Nem vagyok lencse rajongó, de máris megkóstolnám! :))

starfi írta...

duende, a mustár a vinaigrette-ben isteni volt:) körülölelte a lencseszemeket egyesével, és mmmm volt:)

Limara, köszi. pedig a lencse finom, kívánatos:)

Cserke írta...

Ez irtó jól hangzik.
És irigyellek a medvehagyma miatt:)

Turák Kinga írta...

ez jól hangzik!!!