2008. október 2., csütörtök

sajtos sült gomba paradicsomszósszal

Hát, nehéz az élet. Igazából én mondom, sokszor könnyebb lenne megszökni, elmenni, hogy soha többé ne légy itt újra. A maradék életedben pedig fókákra vadászol az Északi-sarkon. Vagy indiánokkal törtetsz át az amazóniai esőerdőkön, majmot lősz, orchideákat csodálsz a fákon, vízesésekbe ugrálsz. Vagy Ausztráliában kenguruhúst sütögetsz, a bozótok tövében.

Lényeg az, hogy ne légy ott többé, ahol tévé, számítógép, iPod, vagy csak egyszerűen villany, mikró, szirénázó mentőautó van. Távol a műszaki világtól, távol minden számítógéptől, főleg. Ugyanis mérges, és csalódott vagyok, mert nem bírok vele. Mármint a számítógépemmel. Pár hete kaptam egy kis vírust, azóta nem kerek a világ. Azóta volt több víruskeresés, manuális törlések, vírusdefiníció-frissítések, és semmi. A fontos dolgokat már DVD-re írtam, úgymint fotók, dokumentumok, stb., és drasztikusan az egész oprendszert újratelepítettem Gitta (a közös blogunk társszerzője) segítségével.

Itt kellene happy end-nek lennie. De nincsen, ugyanis a vírus új köntösben jött, látott, talán még nem győzött (olyan mint valami mexikói gonosz sorozathős, komolyan). És most azt játszuk, hogy a "Sajátgép"-en keresztül semmit nem érek el. Mondjuk én kicsit ravaszabb vagyok, és vargabetűvel mindenhová be tudok jutni, de azért ennek mégsem így kellene működnie. Meg mi van, ha közben egyszercsak gondol egyet a gép és összeomlik? Úgyhogy, megoldás kerestetik. Például egy repülőjegy a brazil esőerdőkbe.

Közben azért főzök is, fotózok is, csak másik gépről nehezebb összehozni a posztolást. A fotókról azért fog lemaradni a (c) starfokker felirat, mert az itteni fotosopp betűkészletét nem képezi. Majd fixolom a problémát, amint nem beteg a gép.

Paradicsomszósszal sült szalonnás gomba

2 doboz konzervparadicsom
25 gombafej, megmosva
8-9 szelet angolszalonna
3 fej fokhagyma
150 ml fehérbor
pár csepp borecet
frissen őrölt feketebors
125 ml húsleves
kakukkfű, bazsalikom
finomra reszelt parmezán
olívaolaj


Az olívaolajon megfuttatjuk a vékony szeletekre vágott fokhagymát. Hozzáöntjük a paradicsomkonzerveket, közepes tűzön felforraljuk. Hozzáadjuk a fehérbort, a húslevest, kis lángon kábé 15 percig főzzük, közben néhányszor megkeverjük. Ezután borsozzuk, sózzuk, majd addig főzzük, míg a paradicsomot könnyen szét lehet nyomkodni, és kezdi elfőni a levét. Ekkor hozzáadjuk a kakukkfüvet, a pár csepp vörösborecetet és nagyobb lángon óvatosan (gyakori keverés mellett) elfőzzük a levét. Sűrű paradicsomszószt kell kapnunk, melyet a végén csíkokra szelt bazsalikomlevelekkel ízesítünk.

Egy tűzállő edénybe beleöntjük a paradicsomszószt, a gombákat betekerjük a vékonyra metélt angolszalonnával és a szósz tetejére helyezzük őket. Megszórjuk a sajttal, majd meglocsolgatjuk olívaolajjal. 230 fokos, előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük. Bagettal, vagy friss fehér kenyérrel tálaljuk.

Az eredeti ötlet Jamie Oliver: Jamie vacsorái könyvében található.

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát ezt én simán megkóstolnám az már biztos...:) SK

Névtelen írta...

Ja és szeretem a gombát......:)

starfi írta...

SK, én is szeretem:p :D