2008. március 9., vasárnap

burgonya, paprika és padlizsán

Méghozzá, egymásba töltve. De nemám mindenki-összevissza-egymásba, hanem a burgonya és a padlizsán a paprikába. Nagy, piros kaliforniai paprikába. Piacon (vagyis vásárcsarnokban, hogy pontos legyek) vett, nem-idény jellegű, vöröslő, édes kaliforniai paprikába, melynek felvágásakor illatozott a magháza, és hűvös, de finom levet eresztett az erezete.

Önmagában is kellemes vega-vacsora, de én hússal ettem, köretként (csirkehúst megforgattam borsos lisztben és aranyszínűre sütöttem). Barna rizzsel és lencsével is kellemes, valamint salátával. Indiai kenyerekkel is (naan és csapati) jó lehet, hozzá uborkás és mentás raitával.

Burgonyával és padlizsánnal töltött kaliforniai paprika


2 nagy, piros kaliforniai paprika (szerintem zölddel is jópofa lesz az étel)
200 gr kifliburgonya
1 kis vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma
2 cm friss gyömbér
1-2 friss, zöld chilipaprika
kb. 5 ek. víz
napraforgóolaj
1 közepes padlizsán
római kömény
őrölt koriander
csipetnyi chili
1 ek. citromlé
frissen őrölt feketebors


A paprikákat szárát a környező hússal levágom, majd megeszem. Az ereket kivágom. Enyhén sós vízben felrakom főni, úgy, hogy a víz teljesen ellepje. 6 percig főzöm, majd fejjel lefelé lecsöpögtetem belőle a vizet. A burgonyát kis kockára vágom és sós vízben megfőzöm. Az apróra vágott hagymát, gyömbért, chilipaprikát olajon megfuttatom., majd beleteszem a felkockázott padlizsánt is, míg kissé megbarnul. Ezután hozzáteszem a szétnyomott fokhagymát, a citromlevet, a köményt, a koriandert, a chiliport, a borsot; sózom, majd a vizet is hozzákeverem. Magas lángon addig kevergetem, míg a folyadék el nem párolog belőle. A sütőt 190 fokra előmelegítem. A paprikákat megtöltöm a fűszeres padlizsános-burgonyás keverékkel, meglocsolom kis olajjal és 30-40 percig sütöm őket. Ha kész, hagyom kicsit hűlni, majd még csepegtetek rá kis citromlevet.

Értelemszerűen ebből két adag lesz, azaz a recept két személyre szól. Vagy egy személy részére, pölö ebédre és vacsorára. Vagy három személyre, ahol valaki nem szereti ezt, vagy csak nem kér, stb, ezt lehetne így egy darabig folytatni:)))

A Farmer's Market-ből.

Nincsenek megjegyzések: