2008. február 25., hétfő

vacsi ma

Miért, miért, miért tudok főzni? Már megint bekattant valami, megkívántam és megcsináltam...

Ropogós, meleg indiai kenyérrel (naan) a legfinomabb, én flatbrödöt ettem hozzá (Svédországból, olyan mint az Abonett, csak laposabb).

Indiai tojásrántotta

1 személyre

2 tojás
1 fej vöröshagyma
1 darabka gyömbér
kurkuma
1 apróra vágott chili
csokor petrezselyem
vaj

frissen őrölt bors
mangó chutney

A vajat felforrósítom. A vöröshagymát félbevágom. Az egyik felét karikára (félkörre?), a másik felét apróra vágom. A karikára vágottat a vajon 5-6 perc alatt aranybarnára sütöm, félreteszem. A gyömbért lereszelem és az apróra vágott hagymával és chilipaprikával együtt a vajba dobom. Pár percig sütöm őket (úgy is lehet, hogy a hagymát barnítjuk meg először, aztán rakjuk bele a többi cuccot). A tojásokat sózom, borsozom, bőségesen megszórom kurkumával és jól összekeverem. Ráöntöm a hagymás keverékre, rászórom a petrezselymet és alacsony lángon, kevergetve megvárom, míg enyhén kocsonyásodik a massza. És kész is, mangó chutney-val tálalom, valamint megszórom a sült hagymával.

4 megjegyzés:

meir írta...

hmmm- hát igen a szingli pasik vacsorája:)
párizsi, sajt, paradicsom, tej, gyümölcs.

starfi írta...

hát ezek már túl egyszerűek lennének...:D

Bikkfa írta...

Hali!

Jól hangzik, de asszem, én maradok a spanyolos (apróra szelt krumplis) vagy a magyaros (kolbászkarikás) változatnál. :oD
1ébként, sztem a félkarikára vágott hagymát hívják úgy, h "félfő".

starfi írta...

teljesen megértelek, a magyarosért én is odavagyok:)

az infóért meg egy nagy köszönet; baromi sokáig gondolkodtam ezen, hogy ennek meg így mijaneve.